Majetkoprávní odbor v oblasti samostatné působnosti:
a) projednává záměry města týkající se pozemků, včetně zpracování podkladů k vyhotovení majetkoprávních smluv města,
b) na úseku evidence majetku vede operativní evidenci majetku města a odsouhlasuje ji s účetní evidencí vedenou finančním odborem, dále zabezpečuje podklady pro zúčtování hospodářských operací týkajících se pozemků a ostatních nemovitostí města, připravuje podklady pro inventarizaci a likvidaci majetku města a organizuje inventarizaci města,
c) zastupuje město jako účastníka řízení ve stavebních řízeních a připravuje podklady pro rozhodování orgánů města o úkonech města jako účastníka správních řízení,
d) vydává souhlas ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství, zajišťuje za město souhlas vlastníka ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství,
e) zajišťuje činnosti na úseku ztrát a nálezů podle příslušných ustanovení nového občanského zákoníku,
f) zabezpečuje zveřejňování smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru
smluv),
g) zajišťuje přípravu majetkoprávních smluv města, včetně zápisu do katastru nemovitostí, vede evidenci uzavřených majetkoprávních smluv města a zabezpečuje kontrolu jejich dodržování, zajišťuje majetkoprávní vypořádání pozemků pro potřeby města podle schválených regulačních plánů a investičních projektů města, vyřizuje podání občanů a právnických osob ve věcech majetkoprávních,
h) na úseku nemovitého majetku města zajišťuje výkon agendy spojené s vyřizováním restitučních nároků, zpracovává podklady k vyhotovení majetkoprávních smluv města a pro
znalecké oceňování nemovitého majetku města, ověřuje majetkoprávní vztahy k nemovitostem a zajišťuje nabývací tituly k nemovitostem města,
i) zveřejňuje vyhlášení záměrů podle zákona o obcích,
j) v souladu se schválenou územně plánovací dokumentací dává stavebnímu úřadu vyjádření k záměrům investorů v územním řízení, vyjadřuje se též k dělení či scelování pozemků, k prodeji, směně nebo nákupu pozemků města a ke změně druhu pozemků na území města,
k) zabezpečuje činnosti spojené s mapováním obecního majetku (historický majetek města), včetně zajištění zápisu do katastru nemovitostí,
l) dále zajišťuje:
1. zavádění dokončených nemovitých investic do evidence majetku města, včetně zajištění
zápisu do katastru nemovitostí,
2. majetkoprávní úkony spojené s realizací protipovodňových opatření,
3. půjčování Sbírky zákonů ČR zaměstnancům úřadu a občanům k nahlédnutí.
Počet zaměstnanců majetkoprávního odboru je stanoven na 4.