Odbor správy majetku města v oblasti samostatné působnosti:
a) na úseku bytů zabezpečuje správu městských bytů a kontrolu správy městských bytů, kterou vykonávají jiné právní subjekty,
b) na úseku městských nebytových prostor zabezpečuje jejich správu a kontrolu správy městských nebytových prostor, kterou vykonávají jiné právní subjekty,
c) zabezpečuje správu majetkových účastí města v bytových družstvech a obchodních společnostech,
d) zabezpečuje správu pojištění města (pojištění majetku a pojištění odpovědnosti za škodu),
e) zabezpečuje zadávání veřejných zakázek města podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, připravuje podklady pro rozhodování orgánů města,
f) zabezpečuje zveřejňování smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv),
g) připravuje podklady pro rozhodování orgánů města o názvech částí města, ulic a veřejných prostranství,
h) zabezpečuje agendu spojenou s řešením dalších majetkoprávních záležitostí na úseku správy majetku města.
i) koordinuje plnění úkolů města v oblastech městské infrastruktury: zeleň (pravidelná údržba travnatých ploch, údržba městského mobiliáře), odpady (zajištění provozu sběrného dvora, přistavování velkoobjemových kontejnerů), veřejné osvětlení a svislá světelná signalizace, hřbitovy (správa a údržba místních hřbitovů, vedení hřbitovní agendy), veřejné WC, sportoviště (bazén, aqua park, zimní stadion, sauna)
2) Odbor správy majetku města řídí a kontroluje organizační složku s názvem Správa lesů města Ústí nad Orlicí, která zajišťuje komplexní lesnické činnosti, včetně prodeje dříví a dalších produktů a prodej služeb a činností, dle zřizovací listiny schválené usnesením zastupitelstva města č. 565/20/ZM/2013 ze dne 9. 12. 2013.
3) Počet zaměstnanců odboru správy majetku města je stanoven na 4.