V neděli 12. prosince 2021 začne na železnici platit nový jízdní řád. Provoz na hlavním koridoru ovlivní výluky, pokračuje modernizace trati mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí, na celý rok se zcela zastaví provoz v úseku Brno – Blansko, zavedena zde bude náhradní autobusová doprava.
I v novém jízdním řádu budou v souvislosti s pokračující výlukovou činností na hlavní trati z Brna přes Českou Třebovou do Prahy pokračovat odklony vlaků railjet a EuroCity po trase přes Vysočinu. Cestující, kteří pojedou z Ústí nad Orlicí, mohou i nadále využívat rychlíkovou linku R19 „Svitava“, musí však počítat s náhradní autobusovou dopravou v úseku mezi Brnem a Blanskem.
Na trati Pardubice – Česká Třebová již nebudou v Ústí nad Orlicí od nového jízdního řádu zastavovat dálkové spoje společnosti Leo Express. Podle vyjádření dopravce tak dochází kvůli stavebním pracím a výlukám na hlavním koridoru, které ovlivňují jízdní dobu spojů. Leo Express vyjádřil zájem po dokončení prací se do Ústí nad Orlicí vrátit.
V souvislosti s modernizací tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí bude od nového jízdního řádu zrušena zastávka Bezpráví. Od února až do konce roku pak budou všechny vlaky (až na 2 páry) v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí (popř. až Česká Třebová) nahrazeny autobusy.
Od 12. prosince dojde v kraji ke změně ceníku jízdného. Zvýšení v řádech korun je reakcí na zdražování vstupů v čele s vývojem cen pohonných hmot a dalších provozních nákladů.
Kompletní přehled změn v Pardubickém kraji najdete zde:
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-32210/