Na poslední dubnovou středu připravilo Městské muzeum již tradiční „Muzejní kafe“, tentokrát však v netradiční podobě. Akce začala okružní cyklojízdu za několika dopravními objekty a expozicí historické železniční zabezpečovací techniky, která byla zakončena před výpravní budovou stanice Ústí nad Orlicí město. Zde na všechny účastníky a návštěvníky čekala káva a povídání o cyklistice.
V další části programu se hovořilo o současných závodech 24 hodin na kole a o ústeckém cyklistovi Jaroslavu Pecháčkovi, který jako chlapec a mladík jezdil za Jiskru Ústí nad Orlicí. Bývalý účetní svou pečlivost převedl i do psaní deníku s přesně uváděnými kilometry za každý den. Díky tomu ví dnes nepochybně, že na jízdním kole najezdil za svůj život víc jak 1 000 000 km!
Cyklojízda vedla po následujících místech:
Výpravní budova Ústí nad Orlicí
Budova nového nádraží vznikla spolu v souvislosti s budováním tratě soukromé společnosti Rakouská severozápadní dráha - Ósterreichische Nordwestbahn (ÓNWB). Trať měla umožnit přímé železniční spojení Vídně s Vratislaví. Nejednalo se tedy o lokálky do Kyšperka. Objekt postaven v letech 1873 až 1874.
Strážní domek v Kerharticích
Objekt z mladšího období, poslední třetina 19. století až začátek 20. století. Souvisí i s požadavky na komfort bydlení.
Strážní domek v Bezpráví
Objekt z výstavby trati v letech 1844. Princip dohlednosti z jednoho strážního domku k druhému. V úvahu se bralo i stáčení trati a přírodní nerovnosti. V domku bydlela i rodina strážce trati.
Baileyho most v Kerharticích
Za druhé světové války využívaly spojenci (zejména na západě) výborné vojenské mosty systému Bailey (svařované rámy spojované masivními čepy). Jméno získaly podle svého konstruktéra Donalda Colemana Baileyho, Přestože konstruktér byl Brit, za druhé světové války je vyráběly USA. Po roce 1945 tehdejší Československo využívalo vojenské mosty. V našem městě se dochoval ve variantě mostu o dvou samostatných konstrukcích s asfaltovými mostovkami, který v Kerharticích překračuje Tichou Orlici.
Těžký vojenský most
Československá varianta Bailyho mostu s odlišnou příhradovou konstrukcí rámu a s označením „KLADNO“.
Výpravní budova Ústí nad Orlicí - město
Téměř intaktně dochovaná výpravní budova na trati Praha — Olomouc z doby její výstavby v letech 1844 až 1845. Empírovou budovy postavila dle projektu Antonína Jünglinga firma bratří Kleinů. Další dva dochované, ale již přestavěné objekty stojí také v našem okrese. Typické pro tyto typové projekty je umístění vodojemu ve střední hmotě. Secesní dřevěná čekárna z roku 1906.