Stavba koridoru se opozdí nejméně o rok
V současné době se čeká na vyjádření Ministerstva kultury a Ministerstva dopravy nicméně případnou rekonstrukci není možné hradit z prostředků určených na výstavbu koridoru a dle vyjádření SŽDC a Českých drah nejsou finanční prostředky na tuto rekonstrukci, která by se pohybovala mezi 60 - 100 miliony korun. Ve hře jsou v podstatě 3 varianty řešení. První je prohlášení stávající výpravní budovy kulturní památkou, v takovém případě musí budova zůstat na svém místě. Druhou je, že budova nebude prohlášena kulturní památkou a bude zbourána a třetí varianta je, že nebude prohlášena za kulturní památku a i přesto zůstane na svém místě.
Zástupci osadního výboru Kerhartice vyslovili obavy nad odkladem celé stavby, která je nyní již o nejméně 1 rok opožděna oproti původnímu plánu.
Osadní výbor a město chce, aby stavba začala co nejdříve, jelikož cesta z Kerthartic do Ústí nad Orlicí vede přes velice nebezpečný železniční přejezd.
Dle vyjádření Českých drah je budova v téměř havarijním stavu a pokud zůstane na svém místě budou se zde muset provozovat současné poskytované služby poskytovány i nadále. Vlastník budovy, tedy České dráhy nemám prostředky na její rekonstrukci.
Vedení města znovu zopakovalo, že město o budovu nemá zájem, protože by nebylo schopno financovat její rekonstrukci ani provoz.
Nadále zůstává otázka zda bude budova prohlášena kulturní památkou a kdy vůbec začne stavba koridoru v Ústí nad Orlicí. Po téměř dvou hodinách jednání bylo setkání ukončeno.