Využití pro nádražní budovu není!
Případné využití pokud zůstane budova stát, bude velice komplikované, ne-li nemožné. K budově totiž nelze vést přístupovou komunikaci (kromě výjimečných situací kdy by byl zastaven provoz na kolejích). Přístup k budově bude pouze prostřednictvím podchodu pro pěší. Tím se velice zužuje spektrum využití z důvodu zásobování a návštěvnosti vůbec. Stejně tak České dráhy nepočítají s využitím budovy jako výpravní. Pokladna a pracoviště Českých drah bude přesunuto do projektované budovy na kerhartické straně. Podle Českých drah je budova v havarijním stavu a žádná ze zúčastněných stran nemá finanční prostředky na její rekonstrukci. Takže to vypadá, že pokud zůstane budova stát bude jen léta chátrat.
Vedení města má obavy z toho, aby budova za pár let nevypadala jako nádraží v Praze na Vyšehradě. Nádražní budova byla nabídnuta k převodu za 1 Kč zejména sdružení NÁDRAŽÍ NEDÁME!. Podle prohlášení ČD je budova podnikateslkým subjektům nabízena za 4,8 milionu korun. Zatím však nikdo neprojevil zájem. Město nadále trvá na původním projektu s výpravní budovou na kerhartické straně. S výsledkem jednání bude seznámeno Ministerstvo kultury, Ministerstvo dopravy a Senát.
Z Ministerstva dopravy se jednání nikdo neúčastnil, Ministerstvo kultury se omluvilo a v omluvném dopisu pana Kadrmana byl jako důvod neúčastí uvedena údajná nepřipravenost města a chybějící materiály o nádražní budově. Město však není majitelem tohoto objektu, ale zástupci ČD informovali, že v případě zájmu kohokoliv, sdružení NÁDRAŽÍ NEDÁME! nevyjímaje, poskytnou podklady obratem. Nikdo je však o materiály za celou dobu nepožádal a to ani sdružení samotné, které se budovu snaží zachovat a navrhuje její využití, které bude ovšem velice komplikované nebo spíše nemožné.
Nádražní budova v Ústí nad Orlicí Nádražní budova Praha - Vyšehrad